Trehundrasextiofem dagar senare

Den 10e februari år 2015 lämnade jag Sverige och tre flygresor senare så landade jag i Sydney.
Vilket himla år det har varit. Upp och ner, som det alltid är, men jag har fått se så himla mycket nytt. Fått ett helt annat perspektiv och verkligen vänt upp och ner på allt som jag har ansett som normalt och det som jag helt har tagit för givet hemma. Har trivts som tusan här nere, men det ska bli skönt att komma hem snart. 
 
Har bokat min flygresa för att lämna landet nu. Den 14e mars tar ett plan mig till Bali och där är det lite oklart hur länge jag kan stanna. Om jag lyckas hitta ett hostel som erbjuder boende i utbyte mot jobb så kan jag stanna i nästan en månad. Annars kommer jag nog tillbaka till Sverige rätt snart. Ingenting är egentligen bestämt för boende, sommar, jobb osv än, men vet säkert att jag vill vara hemma i Uppsala till Valborg. Tänkte söka lite sommarjobb i Uppsala, men kanske drar till Norge och tjänar ihop lite norska kronor annars. Vi får se.
 
Just nu vill jag bara fokusera på de här fem veckorna som jag har kvar i det här landet, i staden, i huset. Med de här fantastiska människorna som jag har haft turen att få bo med i sex månader. Kommer absolut sakna själva Sydney, men den här tiden hade inte varit någonting utan mina fina kompisar.
Klyschigt, men sant. 
 
Imorgon blir det et år sedan jag kom till Sydney. Happy anniversary baby.
Puss.
• Kategori: Allmänt, Foto; • Taggar: 365 dagar, Anniversary, Hej Sydney, I Love Syd, Milsons Point, Northerns Sydney, P. Sherman Wallabyway 42 Sydney, Snart hejdå, Sydneysidan, Året; • Kommentarer (0)

Kommentera här: